<< Wstecz |
Wybrano: R-678 b, z 1884 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Dzień Pojednania
Poniedziałek,
ostatniego 29-tego września, był, według kalendarza hebrajskiego,
"dziesiątym dniem siódmego miesiąca" – dzień pokuty za grzechy. Dla
Żyda jest to najbardziej uroczysty dzień w roku. Także dla wszystkich tych,
którzy cenią sobie tę część ich prawa, i widzą jego wielkie znaczenie, dzień
ten i jego ceremonie są pełne cennych lekcji.
Kiedy
Bóg wybrał Izraela, aby był jego specjalnie uprzywilejowanym narodem, przez
który mógł wyznaczyć typy i figury swoich chwalebnych planów dla świata i
Kościoła Ewangelii, okazuje się, że on tak ułożył wszystkie ich ceremonie i
prawa by zilustrować wyższe rzeczy, ponieważ wypełnienie jest zawsze wyższe od figury (typu).
Ponieważ
usunięcie grzechu i jego konsekwencji było w planie Bożym najważniejszą rzeczą
do zrobienia w stosunku do człowieka, te ceremonie, które to ilustrują i
przedstawiają, były najbardziej uroczyste i doniosłe. Więcej niż w jakimkolwiek
innym przykładzie, dzieło Dnia Pojednania pokazało proces, przez który grzech
zostanie usunięty, i w konsekwencji czego błogosławieństwo zstąpi na
człowieka zamiast przekleństwa, które zostanie usunięte. W rezultacie,
harmonia i społeczność między Bogiem i człowiekiem zagubiona w raju zostanie
przywrócona.
Biedny
Żyd będący figurą (typem), nie widział właściwego znaczenia pracy, którą
wykonywał. Nie widział, że Kapłaństwo reprezentowało Maluczkie Stadko Wieku
Ewangelii – Królewskie Kapłaństwo, którego Najwyższym Kapłanem jest Jezus
Chrystus, i że jako ludzie, dla których typowe ofiary będące zwyczajnym zadośćuczynieniem za ich grzechy, reprezentowali ludzkość, za których grzechy,
przebłagalnym okryciem został ustanowiony Chrystus. Widzieli tylko figurę
(typ), której nie rozumieli przyjmując ją literalnie.
Obecnie,
nie możemy wejść do ich synagog i zobaczyć ceremonii Dnia Pojednania. Nigdzie
na świecie nie są one wykonywane jak to nakazywało dane im prawo. To prawda,
obserwują (obecnie [przyp. tłum.]) oni ten dzień w samozaparciu, poście oraz
abstynencji od wszelkiej pracy i przyjemności. („Trapiąc swoje dusze”, 3 Mojż.
16:29). Od kiedy jednak prawo uczyniło Świątynię czy Przybytek częścią figury
(typu), Żyd bez którejkolwiek z tych rzeczy obecnie nie może być już
figurą sprecyzowaną w prawie, a więc nie powinien nawet próbować wykonywać
żadnej z tych czynności.
Patrząc
wstecz na 3 Mojż 16, znajdujemy szczegółowy opis jak typowa służba była
zaobserwowana. Dzięki Bogu, my, którzy patrzymy na figury oświecone objawieniem
i instrukcjami Nowego Testamentu, możemy zobaczyć prawdziwy pozafiguralny Dzień
Pojednania, pozafiguralne "ofiary za grzechy" i pozafiguralnych
kapłanów składających ofiary oraz ludzi strapionych więzami grzechu. Dalej,
przez wiarę, patrząc w przyszłość, widzimy kapłańskie szaty ofiary zmieniające
się w szaty czci i chwały oraz wychodzenie Najwyższego Kapłana z każdym
członkiem jego kompletnego ciała [Kościół], wielkie błogosławienie i
podnoszenie świata. Widzimy ofiarę zadośćuczynienia za grzechy, która w pełni
zostanie wykonana w wieku Ewangelii – to pozafiguralny Dzień Pojednania podczas
którego nie tylko Jezus [cielec] umiera za grzechy, ale całe kapłaństwo [kozioł
Pański] dopełnia ostatków ucisków Chrystusowych.
W
związku z tym, że cierpienie z Chrystusem nie jest koniecznością, ale
przywilejem, do którego są dołączone wielkie nadzieje noszenia razem z nim
chwalebnych szat honoru i panowania oraz błogosławienie cielesnego Izraela, a
przez nich wszystkich narodów ziemi, "Niechaj was nikt nie odsądza od
waszej nagrody" (Kol 2:18)! Niech nikt nie weźmie korony twojej wierności
– „aż do śmierci" jest warunkiem, na którym nasze nadzwyczajnie
wielkie i kosztowne obietnice spoczywają. Znajdujemy się w godzinach zamknięcia
wielkiego pozafiguralnego Dnia Pojednania, i błagamy was przez miłosierdzie
Boże, abyście ani nie utracili swojego uczestnictwa w Jezusowej ofierze
pojednania, ani odpuścili swoich starań do wypełnienie swego przymierza
ofiarowania się z nim, przez stawianie swych ciał ofiarą żywą Bogu, na rzecz
innych.
(Niepublikowany
w języku polskim)
W.T. R-678b-1884r