<< Wstecz |
Wybrano: P-132 , z 1914 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Ilustracja dzieła Królestwa
Jezus wraz z uczniami nie tylko głosił Królestwo i uczył o nim w przypowieściach, lecz także przez swe cuda zapowiadał jeszcze większe dzieło, które miało się dokonać w Jego Królestwie, podczas tysiącletniego panowania (Mat. 4:23; Iz. 35:5,6).
Wynika to ze stwierdzenia, że Jezus czynił to, aby “objawił chwałę swoją”. Innymi słowy, czyny Jezusa stanowiły przebłysk wielkiego dzieła Jego wspaniałego Królestwa. Dlatego też wiele cudów uczynił On w sabat. O ile bowiem sześć dni tygodnia wyobraża trud i mozolną pracę – skutek grzechu, tak siódmy dzień przedstawia Tysiąclecie, “odpocznienie ludowi Bożemu”, zapewnione dla wszystkich, którzy uznają je przez zasługę ofiary Chrystusa.
Zamiana wody w wino ukazuje, w jaki sposób zwykłe rzeczy obecnego czasu, prostotę teraźniejszej Prawdy, przemieni Pan w radości Królestwa w trakcie weselnej uczty w chwale.
Oczyszczenie trędowatych wyobraża oczyszczenie z trądu grzechu. Ten, który wrócił, aby oddać chwałę Bogu, wskazuje na fakt, że tylko “maluczkie stadko” ocenia łaskę odpuszczenia grzechów w ciągu obecnego wieku.
Uzdrawianie chorych wskazuje na wspaniały czas, kiedy to wszelkie choroby (umysłowe, moralne i fizyczne) zostaną uzdrowione przez Mesjasza, “dobrego lekarza”, Królewskiego Kapłana, którego wyobrażał Melchizedek.
Otwieranie oczu ślepych i uszu głuchych przedstawia coś o wiele większego – fakt, że w słusznym czasie oczy i uszy zrozumienia całej ludzkości zostaną otwarte, a chwała Boga zyska uznanie. “A ujrzy wszelkie ciało społem” – Iz. 40:5.
Innym obrazem Królestwa było przemienienie Pańskie na górze Tabor. Uczniowie nie wiedzieli, czy była to rzeczywistość, czy wizja, dopóki Jezus nie powiedział: “Nikomu nie powiadajcie tego widzenia, aż Syn człowieczy zmartwychwstanie”. Później św. Piotr wyjaśnił, że to, co oni widzieli na świętej górze, było obrazem Królestwa Mesjasza (2 Piotra 1:16-18).
Strona 132