<< Wstecz |
Wybrano: R-1648 a, z 1894 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
„Któż słyszał co takowego?”
„Pierwej niż pracowała ku porodzeniu, porodziła, pierwej niż ją ogarnęła boleść, porodziła mężczyznę. Któż słyszał co takowego? Kto widział co podobnego? Możeż to być, aby ziemia narodziła ludu za jeden dzień? Izali naród spłodzony bywa jednym razem? Ale Syon ledwie począł pracować ku porodzeniu, alić porodził synów swych.” Iz. 66:7-8
Nazwa „Syon”
w starożytności była stosowana do znaczącej góry Jeruzalem, ogólnie poważanej
jako południowo-zachodniej i najwyższej z tych, na której miasto było
zbudowane. Włącza w to najwięcej starożytną część miasta z cytadelą; która
pierwotnie była zajęta przez pałace, była zwaną „miastem Dawida.” (2 Kron. 5:2)
Była także zwana „górą świętą”,
albo „Syonem” (Ps. 2:6), będąc
pierwotnym oryginalnym miejscem Namiotu, rozłożonym przez Dawida dla
umieszczenia Arki.
Przez proroków nazwa ta była często
używana za Jeruzalem same i także za mieszkańców Jerozolimy, niekiedy zwani
synami lub córkami Syjonu. Była także używana w szerszym znaczeniu, jako
Jeruzalem, by oznaczało cały naród Izraelski. A odkąd cielesny Izrael był typem
na Duchowego Izraela, Kościół Wieku Ewangelii,
którego warunek, przez cały Wiek Ewangelii, włącza całe ciało wyznających
Chrześcijan, wszyscy, którzy są na próbie dla uzupełnienia członkostwa w
tryumfującym Kościele prawdziwym Kościele, Syjonie przyszłości, i prawdziwym
Syjonie teraźniejszego wieku, wybranego „maluczkiego stadka”, (Łuk. 12:32)
którym się Ojcu upodobało dać królestwo. W symbolicznym zastosowaniu warunku
musimy więc sądzić z charakteru proroctwa czy to odnosi się do cielesnego czy
do duchowego domu Izraela, lub do obydwóch; albo, jeśli do tego późniejszego,
czy to nie odnosi się w szerszym znaczeniu do nominalnego Kościoła Wieku
Ewangelii, albo do wybranego Małego Stadka, jedynego prawdziwego Kościoła w Boskiej
ocenie.
Symboliczne pracowanie, w powyższym
proroctwie odnosi się do wielkiego czasu ucisku pracowanie to ma przyjść na
nominalny Kościół Wieku Ewangelii, wielki „Babilon”, z którego niektórzy są
policzeni za godnych do ujścia (Łuk. 21:36). To jest pokazane przez poprzedni
wiersz, który wskazuje na czas tego proroctwa jako jednoznaczny z tym, w czym
jest słyszany „głos grzmotu (zamieszania) z miasta”
(Babilonu), i „głos (prawdy i
przestrogi) z kościoła”
(wybranego Małego Stadka poświęconych i wiernych) i „głos Pana oddawającego zapłatę
nieprzyjaciołom swoim” w czasie wielkiego ucisku. (Iz. 66:6)
Pracowanie jakie przychodzi na
nominalny Syjon „Chrześcijaństwo”,
„Babilon”; i to będzie wielkie
i bolące utrapienie „czas
uciśninia, jakiego nie było jako narody poczęły być.” (Dan. 12:1) Lecz
zadziwiającą rzeczą jaką Prorok ma tu zapisaną jest
to, że mężczyzna ma się narodzić z Syjonu zanim pracowanie ku porodzeniu
przyjdzie. Jest to uderzający odnośnik do faktu gdzie indziej jasno nauczanego,
że dojrzała pszenica Kościoła Wieku Ewangelii będzie odłączona od kąkolu, że
będzie wywyższona i uwielbiona zanim palenie pochłaniającego ucisku przyjdzie
na tych późniejszych. Tym proroczym mężczyzną jest więc, Małe Stadko prawdziwy
Syjon w Boskiej ocenie, Ciało Chrystusowe; jak jest napisane: „Przyjdzie z Syonu (nominalnego
Kościoła Wieku Ewangelii) wybawiciel (Chrystus, Głowa i Ciało), i
odwróci niepobożności od Jakóba (cielesnego Izraela albo Syjonu).” (Rzym.
11:26).
Ten porodzony mężczyzna będzie
błogosławił wszystkie rodzaje ziemi, (l Moj. 28:14; Gal. 3:16; Gal. 3:29)
Porodzenie mężczyzny jest pierwszym zmartwychwstaniem. Błogosławionymi i
świętymi są wszyscy ci, którzy mają część w pierwszym zmartwychwstaniu. Tacy są
teraz spładzani z Boga przez słowo prawdy i ożywiani przez Ducha Świętego (Jak.
1:18; Efez. 2:1; Rzym. 8:11), a w słusznym czasie przed pracowaniem ku
porodzeniu narodzą się na wspaniałe podobieństwo Chrystusa. Porodzenie
mężczyzny rozpoczęło się przed 18-tu stuleciami ze zmartwychwstaniem Chrystusa
Jezusa. Tam powstała Głowa Ciała Chrystusowego; i zapewne jak Głowa się
narodziła, tak zapewne powstanie i ciało. „Cóżbym Ja, który otwieram żywot,
rodzić nie miał? mówi Pan. Cóżbym Ja, który to czynię, że rodzą, zawartym był?
mówi Bóg twój.” (Iz. 66:9) Ach, nie, „porodzony mężczyzna”, Chrystus
kompletny, wielki Wybawiciel, przyjdzie.
Jednak „któż słyszał co takowego? Kto widział
co podobnego?” (Iz. 66:8) bo nie tylko Ciało Chrystusowe, prawdziwie
zwycięski Syjon, „święty lud,
dziwny lud”, będzie wybawiony z nominalnego Syjonu, przed pracowaniem; ale
kiedy nominalny Syjon będzie pracował, to inne dzieci Wielkiej Kompanii się
narodzą. Ta Wielka Kompania jest opisana w Objawieniu, że wyszła z wielkiego
ucisku umywszy szaty i wybieli je we krwi Barankowej. (Obj. 7:14). Ciało
Chrystusowe, urodzony mężczyzna, urodzony przed pracowaniem, będzie się składał
z tych, którzy słyszeli i byli posłuszni wezwaniu, „Wynijdźcie z niego, ludu mój!”,
itd. (Obj. 18:4) i którzy byli policzeni za godnych by mieli część w pierwszym
zmartwychwstaniu; zaś wielu z dzieci urodzonych przez wielki ucisk będą tymi
wierzącymi w nominalnym Syjonie, Babilonie, którzy dozwolili w pewnej mierze
aby ich upito duchem Babilonu, duchem świata, którzy przeto, nie są prędcy do
rozróżnienia i nie są prędkimi do posłuszeństwa na głos Pana w tym czasie
żniwa. Oni są niedbałymi, aby zauważyć, że jest to czas żniwa, i jako
następstwo nie rozumieją oddzielającej pracy, której dokonuje sierp,
teraźniejszej prawdy, uważają tych sług Boga, którzy są czynni za nieprzyjaciół
i stąd sprzeciwiają się im i Panu, któremu oni służą.
Wielki ucisk albo pracowanie, jakie
przychodzi na nominalny Syjon jest jedyną rzeczą, która może przekonać takich
jak ci i oni obejmują wielką liczbę wierzących dzieci Boga, których sposób
życia jest sprawiedliwy i ogólnie oględny, lecz którzy są mimo to światowego
zmysłu, i którzy nie stawiają samych siebie żyjącą ofiarą Bogu, naśladują go
przez złą i przez dobrą wieść, i cicho znoszą urąganie Chrystusowe. Oni
poważają ludzkie opinie, tradycje i plany, a zaniedbują poddawać się zupełnie
do woli i planu Pana. I tylko kiedy zobaczą zniszczenie nominalnego Syjonu
Chrześcijaństwa. Babilonu zrozumieją oni ich wielki błąd i będą wybawieni z
niego.
Jak powiada Prorok: „Oto kładę w Syonie kamień obrażenia, i
opokę otrącenia, a wszelki, który weń uwierzy nie będzie pohańbiony.”
(Rzym. 9:33; Iz. 8:14-15; Iz. 28:16) Tym kamieniem obrażenia jest doktryna
okupu przez drogocenną krew Chrystusa. Przez ten kamień cielesny Syjon się
obraził, tak i teraz nominalny duchowy Syjon się obraża z tego samego kamienia;
bo to miał być „kamieniem obrażenia
i opoką otrącenia obydwom domom Izraelskim” cielesnemu i duchowemu. Wybrane
Małe Stadko zwycięzców nie obraża się, ale uznaje to za główny węgielny kamień
prawdziwego Syjonu, pamiętają na słowa Proroka, „Oto kładę na Syonie kamień narożny
węgielny, wybrany, kosztowny; a kto weń uwierzy, nie będzie zawstydzony. Wam
tedy wierzącym (w Chrystusa jako waszego Odkupiciela, który kupił was
drogocenna krwią) jest uczciwością;
ale nieposłusznym ... (to samo staje się) kamieniem obrażenia i opoką zgorszenia
tym, którzy się obrażają o słowo, niewierząc, na co też wystawieni są” (l
Piotra 2:6-8); bo Bóg nie proponuje dostarczyć swego królestwa komukolwiek z
nieposłusznych. Potrzebują oni ognistych prób przychodzącego ucisku by
przyprowadzić ich do właściwego stanu przed Bogiem; i stąd muszą przejść przez
wielki ucisk.
WESELCIE SIĘ Z JERUZALEMEM
„Weselcie się z Jeruzalemem a radujcie
się w nim wszyscy, którzy go miłujecie.” „bo oto Ja stworzę Jeruzalem na radość,
a lud jego na wesele. I rozraduję się w Jeruzalemie, a weselić się będę w ludu
moim; a nie będzie słychać w nim głosu płaczu i głosu narzekania.” (Iz.
66:10; Iz. 65:18-19).
To wezwanie do weselenia się z
Jeruzalem nastąpi natychmiast po prorockim ogłoszeniu narodzenia Syjonu,
wyrażenia Syjon i Jeruzalem były używane wzajemnie. Narodzenie Syjonu,
wywyższenie Ciała Chrystusowego do władzy królestwa i chwały, będzie prawdziwą
przyczyną dla weselenia się ze strony wszystkiego ludu; bo zatem wywyższeniem i
okazaniem się synów Bożych, oczekuje wszystko stworzenie, wspólnie wzdycha i
boleje aż dotąd. (Rzym 8:22-23).
Kiedy prawdziwy Syjon będzie w ten
sposób wywyższony, wtedy nastąpi wielka praca królestwa. Pracowanie ku
porodzeniu w nominalnym Syjonie sprowadzi bezpośrednio prędkie uwolnienie
prawdziwych dzieci Bożych jeszcze w nim, aby wyszli z większymi poglądami i z
wyższymi zasadami, by rozwinąć się raptownie w szlachetne charaktery. Rządzenie
laską żelazną prędko podbije wszystkie rzeczy, zupełnie połamie cały obecny
porządek społeczny i osiągnie zrównoważony proces, który przygotuje spokojne
królowanie sprawiedliwości.
Wtedy wielki Dzień Tysiącletniego królowania sprawiedliwości się rozpocznie,
kiedy każdy człowiek będzie miał pełną i sprawiedliwą sposobność do osiągnięcia
wiecznego żywota przez wiarę i posłuszeństwo. I nikt z ludzi nie będzie miał
mniej sposobności niż sto lat; jednak jeśli zmarnuje cały ten czas bez powzięcia jakiegokolwiek kroku w stronę reformacji, będzie uważany
niegodnym życia i będzie odcięty we wtórej śmierci. (Iz. 65:20) Lecz posłuszni
będą pożywać dóbr ziemi (Iz. 1:19): „Pobudują
też domy, a będą w nich mieszkali (w tych dniach może nie będzie tak wiele
domów do wydzierżawienia, lecz będą to więcej ulepszone i z uprawną ziemią, z
domem, w którym właściciel będzie miał przyjemność i wygodę); nasadzą też winnic, a będą jeść owoce
ich. Nie będą budować tak, aby tam inszy mieszkał; nie będą szczepić ,aby inny
jadł; bo dni ludu mojego będą jako dni drzewa, („Nabywają nowej siły” Iz. 40:31); i wybrani moi (wszyscy wierni i
posłuszni wtedy) nie będą robić
próżno, ani płodzić będą na postrach; bo będą nasieniem (dziećmi) błogosławionych od Pana (kościoła)
oni i potomkowie ich z nimi.”
„Nadto stanie się, że pierwej niż
zawołają, Ja się ozwę; jeszcze mówić będą, a Ja wysłucham” tak blisko
będzie Pan, tak dbały o wszystkie ich sprawy.
„Wilk z barankiem paść się będą społem (Odnoszenie się tu może być do człowieka poprzednio podobnego w charakterystyce
do wilka lub podobnego charakterystyce baranka, albo do zwierząt, lub obydwóch
wyrażenie oznacza w każdym wypadku panowanie pokoju); lew jako wół plewy jeść będzie, a
wężowi proch będzie chlebem jego (drugie wyrażenie podobne do: „nieprzyjaciele jego proch lizać będą”,
(Ps. 72:9) oznaczające zniszczenie węża, albo raczej Szatana, którego waż
symbolizuje). Nie będą szkodzić ani
zatracać na wszystkiej górze świętej mojej (królestwie) mówi Pan.” (Iz. 65:21-25.) Tym
sposobem narodzenie się prawdziwego Syjonu będzie przyczyną dla weselenia się
wśród wszystkich prawdziwie miłujących sprawiedliwość: bo chociaż to najpierw
potłucze w kawałki wszystkie ich długie pielęgnowane nadzieje, będzie to
świtaniem prawdziwej nadziei dla całego świata. Poniży to wszelką pychę,
ogołoci ich z wszystkich miłowanych posiadłości i praw, przez które doszli do
poważania, załamania się wszystkich ich chełpliwych instytucji, cywilnych,
społecznych i religijnych i do zupełnego zniszczenia całego ich porządku,
wszystkich nadziei aż oni zaczną zauważać nadzieje w nowym porządku rzeczy
ustanowionym przez Królestwo Boże.
Tak, weselcie się z Jeruzalem, Syjonem i weselcie się z nim, wszyscy wy, którzy go miłujecie, jak również wszyscy się smucący za nim teraz i próbujący mu odradzać od jego kursu, nie widząc nagrody przy końcu jego życia wiernego poświęcenia; bo wkrótce jego chwała się okaże, nie tylko dla jego własnej radości, ale także dla radości i błogosławienia wszystkich rodzajów ziemi.
Brzask Nowej Ery 08/1939 str.116-118, W.T. R-1648 a -1894 r.