<< Wstecz |
Wybrano: R-1437 , z 1892 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Wszyscy w Adamie i wszyscy w Chrystusie
„Albowiem
jak wszyscy w Adamie umierają, tak też wszyscy w
Chrystusie zostaną ożywieni. Ale każdy w swoim rzędzie
[gronie czy też grupie], Chrystus jako pierwiastek [Głowa –
Jezus; Ciało – wierny „Kościół, który jest jego ciałem”],
a potem ci, co są Chrystusowi w [podczas] jego obecności”
[greckie słowo parousia] – 1 Kor. 15:22-23.
Skorygowaliśmy
powyżej tłumaczenie fragmentu, który często jest błędnie
używany do tego, by udowadniać wieczne zbawienie wszystkich ludzi
bez względu na to, czy przyjmą oni Chrystusa jako swojego
odkupiciela i króla, czy nie. Jednak w tłumaczeniu podanym powyżej
fragment ten doskonale zgadza się z resztą Biblii, która wszędzie
oświadcza, iż „kto ma Syna, ma żywot; kto nie ma Syna Bożego,
nie ma żywota” – 1 Jana 5:12 (por. Jan 3:36).
Ale
oprócz świadectwa innych wersetów Pisma Świętego zwracamy uwagę
na to, że grecki tekst uzasadnia powyższe tłumaczenie i że żaden
inny pogląd na werset 22 nie da się pogodzić z kontekstem, czyli
wersetami 23 i 24. Zwróćmy uwagę na to, że wyrażenie „a każdy
w swoim gronie” odnosi się do wszystkich, którzy mają
zostać ożywieni. Następnie zauważmy, iż tylko dwa grona zostają
wymienione. Główne z nich jest wymienione jako pierwsze i obejmuje
Odkupiciela oraz wszystkich zwycięzców Wieku Ewangelii, którzy
mają obecnie udział w „Jego cierpieniach”, „Jego śmierci”
i którzy zostaną również uznani za godnych udziału w „Jego zmartwychwstaniu” – zmartwychwstaniu do nieśmiertelnej chwały
boskiej natury (por. 2 Piotra 1:4; Filip. 3:10-11). Co do drugiego
grona, zostaje wyraźnie zaznaczone, że obejmuje ono „tych,
którzy są Chrystusowi w [czasie] Jego obecności”. A
te dwa grona są „wszystkimi” z wersetu 22, którzy mają
zostać ożywieni w Chrystusie. Czy można za pomocą języka pokazać
wyraźniej, niż czynią to powyższe wersety, że nikt nie ma zostać
ożywiony (w pełnym, zupełnym znaczeniu, w jakim jest tu
używane słowo „ożywiony”) z wyjątkiem tych, którzy w obecnym
wieku stają się Oblubienicą Odkupiciela lub w następnym wieku
staną się Jego dziećmi – zrodzonymi przez wiarę i rozwiniętymi
przez posłuszeństwo?
Dla
wielu ludzi trudność w zrozumieniu tego fragmentu wynika z tego, że
nigdy nie dostrzegli pełnego znaczenia słów życie i zostać
ożywionym w Piśmie Świętym. Cały świat jest uznawany jako
już martwy, bowiem znajduje się pod wyrokiem śmierci poprzez
Adama, i jeśli nie będzie jadł [asymilował i przyswajał sobie
wiarą] ciała [poświęconego człowieczeństwa] Syna Człowieczego,
nie ma żadnego życia ani nie może mieć żadnego życia.
A o tych, którzy w taki sposób „jedzą”, mówi się, że
przechodzą obecnie ze śmierci do żywota w sposób
przypisany; jednakże ich rzeczywiste ożywienie, jak podaje
nasz werset, nastąpi w poranku zmartwychwstania. I tak samo będzie
ze światem w ogólności podczas Tysiąclecia: kiedy ludzie będą
budzić się ze snu śmierci, będą nieusprawiedliwieni, potępieni,
nieżywi. Jednakże zostaną przebudzeni przez wielkiego
Odkupiciela po to, by każdy mógł skorzystać z oferty życia
wiecznego, pod warunkiem, że stanie się Chrystusowy – przyjmie
Jego dzieło łaski dokonane na ich rzecz w przeszłości oraz Jego
przepisy na przyszłość. Tym sposobem będą mogli „jeść”
Jego ciało – przyswajać sobie Jego zasługę i otrzymywać przez
to Jego siłę i życie. Zostaną uznani, czy też poczytani, za
żyjących od czasu, kiedy zaczną „jeść”, ale nie zostaną
ożywieni – nie staną się doskonali – aż do końca
tysiącletniego wieku próbowania i testowania.
Zion's Watch Tower, 15
sierpnia 1892, R-1437
Straż 1/2017