<< Wstecz |
Wybrano: R-552 a, z 1883 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Obrócą się do piekła
„Niepobożni się obrócą do piekła, wszystkie
narody, które zapominają Boga.” – Ps. 9:18
Stwierdzenie
Pana zapisane przez psalmistę, przyjmujemy bez żadnych zastrzeżeń, i musimy
zaakceptować to, jako fakt pozytywny. Jeżeli to, co utrzymuje „Ortodoksja” było
prawdą, byłaby to myśl straszna. Piekło, dla nich, oznacza miejsce totalnego
smutku, gdzie nieopisane miliony istnień ludzkich skręcają się w męczarniach,
torturowani przez literalny ogień lub gryzące sumienie, co, wielu twierdzi, że
jest nawet gorsze. W tym strasznym stwierdzeniu widzą oni ogromną większość
ludzkości śpieszącej, tak wierzą, na straszne skazanie; Jakże słabe wysiłki
zostają podejmowane w celu ocalenia ich. Babilon ma dalej bardzo dużo czasu na
towarzyskie przyjemności i zabawę, który powinien zostać wykorzystany na niemal
szaleńcze próby ratowania od zagłady. I ma ciągle wystarczająco dużo pieniędzy
na zaspokajanie życiowej pychy i pożądliwość oczu, co może być stosowane dla
tego samego celu; ale zamiast tego, jesteśmy świadkiem jej kosztownych świątyń
mody, jej wielkich organów, jej kosztownych szat, jej pogardy ubogich, jej
zachłanności zysku i walki o ziemskie honory.
Ale
spójrzmy na prawdziwe znaczenie słowa piekło, do którego Bóg mówi, że wróci
bezbożnych i wszystkie narody, które zapominają Boga. My uznajemy, że jest to
tłumaczenie Hebrajskiego słowa sheol, które oznacza po prostu stan
lub formę śmierci. Nie ma w nim żadnej formy życia czy tortur. I żaden
uczony w jakikolwiek sposób poprzez przekręcanie lub obracanie nie może
sprawić, aby oznaczało ono cokolwiek innego. Jakiegokolwiek rodzaju cierpienia
będą niemożliwe tam, gdzie nie ma świadomości, nie ma życia. Psalmista mówi:
„Bo
po śmierci nie pamięta się o tobie, a w krainie umarłych (sheol) któż
cię wysławiać będzie?” (6:6.) I ponownie jest zapisane: „Na co natknie
się twoja ręka, abyś to zrobił, to zrób według swojej możności, bo w krainie
umarłych (szeol), do której idziesz, nie ma ani działania, ani
zamysłów, ani poznania, ani mądrości.”(Kaz. Sal. 9:10) Odpowiada temu
greckie słowo hades, które również oznacza stan lub formę śmierci,
i żadne inne nie może być przypisane temu znaczeniu. Każdy pastor, chyba, że
okazuje się być ignorantem, wie, że jest to prawdą: a ignorancja w ty temacie
nie jest wybaczalna w tych czasach, w których książki występują w tak dużych
ilościach i są tanie. Mimo to wielu ciągle udaje się głosić tą fałszywą naukę o
piekle, co jest niczym innym jak oszczerstwem przeciwko charakterowi Bożemu,
jak gdyby byli wciąż otoczeni nieznajomością wieków ciemnych. Ten właśnie
tekst, nad którym teraz się zastanawiamy jest cytowany i głoszony od zawsze
przez ludzi, którzy powinni znać, a wielu z nich zna prawdziwe znaczenie
hebrajskiego słowa sheol, a którzy jakkolwiek utrzymywali w mocy
straszna doktrynę wiecznych tortur, świadomie przeinaczając ten werset.
Tak,
więc pytacie, jak ta idea powstała, a następnie uzyskała tak powszechne
uznanie? Odpowiadamy, powstała wraz a Papiestwem, i była częścią jego planu
uzyskiwania pieniędzy od nieświadomych i wprowadzonych w błąd obywateli.
Papiestwo nauczało, że to miejsce tortur, zostało przygotowane dla wszystkich,
którzy nie szukali schronienia (Papieskiego) Kościoła. Byli pewni wszyscy
heretycy, że tam zmierzają; kiedy ci, których Kościół nie uznał wartych nieba,
pozostali w czyśćcu, by tam cierpieć karę poprawy, która mogła być skrócona i
zmniejszona przez wielkoduszność ich przyjaciół, zapewniających modlitwy
księży.
Żadna
inna doktryna Rzymskiego Kościoła nie zrobiła tak wiele w trzymaniu swoich
podwładnych w niewoli strachu, oraz powiększaniu swoich przychodów. Kościoły
protestanckie, wyłonione z kościoła rzymskiego, odrzuciły doktrynę o czyśćcu,
ale zatrzymały gorszą doktrynę o wiecznych mękach w piekle. Jednakże rozwój i
rozprzestrzenienie się wiedzy udowodniło, że jest ona nieprawdą, jak Papiestwo,
odkrywszy jak bardzo mocnym jest czynnikiem w wiązaniu swych poddanych i
ciągnięciu z nich swych dochodów, jest niechętna sie z tym rozstać; od czasu,
kiedy mądre i oświecone umysły zaczynają kwestionować ten dogmat, jej zasadą
jest teraz, aby zahamować rozum, i rzucać klątwami przeciwko badaniu. Jeżeli ta
niewola strachu zostałaby zerwana, a dzieci Boże polegały tylko na Jego słowie,
te wielkie systemy Babilonu szybko by się rozpłynęły.
Jeżeli
zamienimy prawdziwe znaczenie słowa sheol, nasz tekst czytamy: ”Niech
wrócą bezbożni do stanu śmierci, wszystkie narody, które zapominają
Boga.” My tak wierzymy; ale któż są bezbożni? W pewnym sensie wszyscy ludzie są
bezbożni, w tym wszyscy profanują prawo Boże, ale w najpełniejszym tego
słowa znaczeniu bezbożnymi są ci, którzy z pełną świadomością przekraczają
grzeszność grzechu i przewidziany sposób naprawy, z świadomie trwają w grzechu,
odmawiając uleczenia.
Jak
dotąd niewiele, dopiero poświeconych wierzących, przyszło do poznania Boga;
świat ich nie zna a narody nie mogą zapomnieć Boga, zanim pierw
nie zostaną przyprowadzone do Jego znajomości. Poświeceni zostają oświeceni,
prowadzeni Duchem poprzez wiarę, aby zrozumieć głębokie prawdy Boże, wyrażone w
Jego Słowie, a które są tylko jakby próżnymi opowiadaniami i głupotą dla
świata, ale które dla poświęconych wiernych odsłaniają chwałę Boskiego
charakteru.
Ale,
jak widzieliśmy dotychczas, nie będzie tak w wieku przyszłym, ponieważ „Ziemia
będzie pełna poznania Pana jakby wód, które wypełniają morze.”(Izaj. 11:9.)
Wiele z tego, co otrzymujemy teraz przez wiarę, będzie objawione naocznie dla
świata. Kiedy ten, kto odkupił człowieka w mocy grobu (Oz.13:14), zaczyna
zbierać wykupioną własność z więzienia śmierci (Izaj.61:1); kiedy, ci, którzy
zasnęli zostaną wzbudzeni przyjemnymi promieniami Słońca Sprawiedliwości,
szybko zrozumieją prawdę dotychczas wydającą się próżnym opowiadaniem, że
„Jezus Chrystus, przez chwałę Boga skosztował śmierci za każdego człowieka.”
Również
widzieliśmy poprzez wcześniejsze badania, że stopniowe wejście na dziedziniec
świątobliwości w tym wieku będzie łatwy i możliwy dla wszystkich, kiedy
wszystkie kamienie- wszystkie trudności- zostają odłożone, a ścieżki uczynione
prostymi dla ich stóp. Ten tekst odnosi się to tego wieku. Ci, którzy ignorują
łaskawe okoliczności tego wieku, i nie będą ulegli sprawiedliwemu Sędzi i
Władcy-Chrystusowi- będą prawdziwie bezbożnymi. I każdy wierny obywatel
królestwa Bożego zaakceptuje sprawiedliwy osąd, który zabiera bezbożnych ponownie do sheolu- stanu śmierci. Taki nie będzie warty życia, i gdyby było mu
dane żyć, jego życie było by klątwą dla niego samego i dla reszty ludzkości, i
skazą na dziele Boga.
To
będzie DRUGA ŚMIERĆ, z której nie będzie już zmartwychwstania. Będąc
odkupionymi z pierwszej, albo Adamowej śmierci (sheol) poprzez
poświęcenie Chrystusa, jeżeli ludzie umrą ponownie z powodu swojego własnego
grzechu „nie ma już dla nas ofiary za grzechy,” (Heb.10:26.) „Chrystus już nie
umiera, śmierć nad nim już nie panuje.” (Rzym. 6:9.) Drugiej śmierci powinien
bać się i unikać każdy, gdyż będzie to koniec egzystencji dla wszystkich,
uznanych za niewartych życia. Ale nie obejdzie się bez cierpienia. Podobnie jak
pierwsza śmierć, jest zakończeniem życia: a właściwie nie byłaby nazwana drugą, jeżeli nie byłaby jak pierwsza. Dziełem Chrystusa jest
zniszczenie śmierci Adamowej.
Jest
tak dlatego, że ludzkość, poprzez grzech, podlega śmierci (sheol, hades),
od której Chrystus Jezus przyszedł wybawić nas i uchronić. Dlatego Chrystus
został zesłany, aby mógł zniszczyć śmierć. (1 Jan 3:8; Hebr.2:14.) Śmierć jest
zakończeniem życia, brakiem ŻYCIA. Nie ma różnicy pomiędzy stanem w pierwszej i drugiej śmierci. Ale jest nadzieja uwolnienia się z pierwszej,
kiedy z drugiej nie będzie wyzwolenia, nie będzie powrotu do życia. Pierwsza
kara śmierci rozciągnęła sie na wszystkich ze względu na grzech Adamowy, a na drugą śmierć możemy być narażeni tylko przez zamierzony, osobisty grzech, i może
przyjść ona tylko na tych, którzy zostali wcześniej uwolnieni od pierwszej
śmierci-osądzeni lub faktycznie uwolnieni.
Ta
ostatnia propozycja jest prawdziwa jest ewidentna, od kiedy człowiek nie może
stracić swojego życia (umrzeć) dwukrotnie, bez jego przywrócenia raz w okresie
przejściowym. Świat będzie w przyszłym wieku miał przywrócone faktycznie
istnienie poprzez zmartwychwstanie, a potem, jeśli nie będzie posłuszny
sprzyjającym rozwiązaniom tego czasu, gdy zasłuży otrzyma druga śmierć, lub
umrze po raz drugi. (Porównaj Ezech.18:2-4 i Jer. 31:29.30.) W czasie tego
wieku mogą podlegać drugiej śmierci, którzy pierw przez wiarę w
Chrystusa zostali usprawiedliwieni i uznani za wolnych od śmierci Adamowej. Ci
mogą podlegać drugiej śmierci poprzez świadome grzechy, bezczeszcząc
krew przymierza, poprzez którą zostali uświęceni. (Hebr. 6:4-6 i 10:29.)
Ale
zastosowanie naszego tekstu należy do wieku przyszłego, kiedy wszyscy zostaną
uwolnieni z szeolu lub hadesu, święci i grzesznicy, wszyscy zdążają teraz do
szeolu, na co wskazuje Pismo i w czasie, którego to dotyczy tylko bezbożni tam
pójdą. Narody, które zapominają Boga, muszą być narodami, które go poznały,
inaczej jak mogłyby Jego zapomnieć; ale jeszcze narody nie zostały
przywiedzione do takiej znajomości Boga, i nie zostaną aż do czasów przyszłych,
kiedy znajomość Pana wypełni całą ziemię, i będzie mówił jeden do swojego
bliźniego „Poznajcie Pana,” gdyż wszyscy znać go będą od najmniejszego do
najstarszego z nich. (Izaj. 11:9; Jer. 31:34.) Jeszcze raz, sądzimy, ze
Hebrajskie słowo shub, które w naszym tekście jest przetłumaczone jako
wrócą, oznacza powrócą, jako do miejsca, czy stanu, w którym już raz
byli. Oni już raz byli w sheolu i raz wybawieni przez cenna krew Chrystusa,
będą przywróceni z sheolu; ale jeżeli po tym okażą się bezbożnymi,
oni, i wszyscy, którzy zapominają Boga, powrócą do sheolu.
W.T. R-0552a-1883r