<< Wstecz |
Wybrano: R-4519 a, z 1909 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Czy jest poprawnie powiedziane?
DROGI BRACIE RUSSELL:
Pewne orzeczenie w W.T., (w ang. Strażnicy) z 15-go października zdaje
się nam być niejasnym i myślimy, że może pióro Twoje wypowiedziało coś, co
powiedzieć nie zamierzałeś. Orzeczenie to znajduje się (w niniejszym wydaniu
Straży) w drugim paragrafie, w drugiej kolumnie na stronicy 28-ej, gdzie czytamy:
„Św. Paweł odnosił się wprost do tego Nowego Przymierza, które ma być
uczynione z Izraelem po zakończeniu się tego wieku, gdy mówił: Toć będzie
przymierze Moje z nimi (z cielesnym Izraelem), gdy odejmę grzechy ich. (Rzym.
11:27.) Odjęcie ich grzechów jest konieczne zanim oni mogą przyjąć to
przymierze, ponieważ Bóg nie czyni przymierza z grzesznikami.”
Myśmy rozumieli, iż właśnie, dlatego, że oni byli i są grzesznikami Bóg
uczyni z nimi to przymierze, aby mogli powrócić do harmonii z Bogiem. Jeżeli
ich grzechy mają być wpierw odjęte, to, na co potrzebne będzie przymierze?
Być może, iż nie uchwyciliśmy dobrze Twojej myśli, będziemy, więc radzi
otrzymać kilka słów wyjaśnienia. Możliwie, że odpowiedź Twoją uznasz za dosyć
poważną, aby ją podać w Strażnicy.
ODPOWIEDŹ BR. RUSSELLA
Orzeczenie to jest w zupełności właściwe. Bóg nie czyni przymierza z
grzesznikami. Na przykład, Jego przymierze z Abrahamem było uczynione, ponieważ
Abraham był wpierw usprawiedliwiony z wiary. Z powodu jego wiary popartej
posłuszeństwem, Bóg obchodził się z nim tak jakoby on był wolnym od potępienia
za grzech. Tak samo rzecz się ma z wiernymi Wieku Ewangelii. Jesteśmy najpierw
usprawiedliwieni z wiary w krew Jezusową, zanim jesteśmy nawet zaproszeni do
stawienia naszych ciał ofiarą żywą, do uczestniczenia z Chrystusem jako Jego
członkowie w pośredniczeniu Nowego Przymierza, pod którymi Izrael i świat będą
błogosławieni.
Zwłoka w zapieczętowaniu i ustanowieniu tego przymierza, oraz w
rozpoczęciu błogosławienia ludu, była tylko w tym celu, aby postanowiona liczba
klasy Kapłańskiej mogła się rozwinąć. Każdy członek tego domu wiary, figuralnie
przedstawionego w synach Aarona i w pokoleniu Lewiego, musi być wpierw
usprawiedliwiony z wiary w krew Jezusową - musi być omyty, oczyszczony, uświęcony
i odłączony przez poświęcenie, by uczestniczyć w śmierci Chrystusowej, musi
również przyjąć spłodzenie z Ducha Świętego i dokończyć swego biegu, zanim On
Wielki Arcykapłan (Jezus Głowa i Kościół Jego Ciało) przedstawi za świat
zasługę Pańskiej ofiary, która teraz jest zastosowana za Kościół, abyśmy przez
to mogli stać się członkami Kapłana przez współofiarę.
Gdy powiedzieliśmy, że „odjęcie grzechów Izraela jest konieczne zanim
oni mogą przyjąć to Nowe Przymierze”, to mielibyśmy na względzie 1-szą część odjęcia
ich grzechów; mianowicie zadowolenie Sprawiedliwości na ich korzyść. Należy
zawsze pamiętać, że grzech ma swoje dwie części; pierwszą jest jego zboczenie i
potępienie z Boskiego punktu zapatrywania, a drugą jest jego wpływ na
grzesznika, skalanie go umysłowo, moralnie i fizycznie.
Pierwsza z tych części musi być zmazaną zanim błogosławieństwo i
przymierza są możliwe. Potem, pod zarządzeniami Nowego Przymierza, ich grzechy
będą odejmowane stopniowo podczas Tysiąclecia, przy pomocy Królewskiego Kapłaństwa
i wszelkich dodatnich wpływów Chrystusowego Królestwa.
On Wielki Arcykapłan, który na początku tego wieku okazał się przed
oblicznością Bożą „za nami” i zastosował korzyści Swego okupu za nasze grzechy
- za grzechy domowników wiary - po zakończeniu się tego wieku, złączony z
członkami Swego ciała, którzy wiernie uczestniczyli w Jego ofierze, przedstawi
i zastosuje cenę okupu „za wszystek lud”. W ten sposób On kupi cały świat jak
już „kupił nas”, czyli Kościół. Dopiero, gdy w taki sposób, przez zapłacenie
Sprawiedliwości za nich, „za lud”, kupi świat, On będzie miał prawo otworzyć
dla nich błogosławione przywileje Nowego Przymierza, które będzie najpierw dla
Izraela, a przez Izraela dla wszystkich rodzajów ziemi.
Straż 6/1937 str. 88-89 W.T. R-4519 a -1909 r.