<< Wstecz |
Wybrano: R-5660 a, z 1915 roku. |
Zmień język na
| |
| | |
Czemu świat nie otrzymał restytucji?
Według Biblii nasz Pan umarł za grzechy całego świata,
gdy złożył Swe życie, jako zadośćuczynienie za życie Adama, które zostało
stracone przez grzech. Śmierć naszego Zbawiciela będzie wystarczająca za cały
świat, ponieważ wszyscy ludzie są uczestnikami kary Adamowej przez
dziedziczenie. Zasługa śmierci Chrystusowej, wystarczająca za grzechy Adama i
za grzechy całego świata, nie została jeszcze zastosowana, lub zapłacona za
Adama czy za świat. Została ona tylko złożona do rąk Ojca bez zastosowania za
kogokolwiek.
Pismo Święte mówi nam, w jakim celu ofiara ma być
zastosowana. Mianowicie, po wtórym przyjściu i ustanowieniu Swego królestwa, Pan
zastosuje całą zasługę Swej ofiary za Adama i jego potomków, aby zadośćuczynić
wymaganiom Boskiej sprawiedliwości. Cała kara za grzech pierworodny będzie w
ten sposób zapłacona, rodzaj ludzki zostanie uwolniony spod potępienia i dzieło
restytucji będzie natychmiastowym wynikiem. W międzyczasie, czekając na
zastosowanie ofiary krwi za świat, Ojciec przypisuje zasługę Chrystusową
Kościołowi.
ZASŁUGA CHRYSTUSOWA PRZYPISANA
KOŚCIOŁOWI
Przy rozważaniu tego przedmiotu, słowo przypisać powinno być wyjaśnione. Przypisać nie oznacza dać. Dać zasługę Chrystusową oznaczałoby zastosować ją za Adama i cały rodzaj. Jezus nie
jest jeszcze gotowy dać ją Adamowi i jego potomstwu, ponieważ uwolnienie Adama
i rodzaju ludzkiego teraz byłoby w obecnych warunkach nienajlepszym pomysłem.
W handlu słowo przypisanie ma zbliżone znaczenie do żyrowania. Gdy ktoś składa podpis na
wekslu o wartości tysiąca dolarów, to nie daje ani grosza, lecz przypisuje mu wartość takiej sumy. Taka transakcja ilustruje dzieło
przypisania zasługi Kościołowi. Członkowie Kościoła nie nadają się do wejścia w
przymierze ofiary z Bogiem. Bóg nie chce przyjąć jako ofiary niczego, co jest
niedoskonałe. Ale Jezus, mając kredyt w rękach Ojca, przypisuje część Swej
zasługi tym, którzy się poświęcają. Na mocy tej zasługi, On staje się
poręczycielem, gwarantem dla tych, którzy chcą stać się Jego uczniami. Nic
więcej ponad to nie jest konieczne ponieważ ich poświęcenie jest na ofiarę,
więc oni potrzebują ofiarować tylko to, co
posiadają. Ponieważ Jezus przypisuje Kościołowi Swoją zasługę, która
uzupełnia to, czego oni nie mają,
czego im brak z powodu dziedziczności, gdy oni wypełnią swoją umowę, ta
przypisana zasługa Chrystusowa będzie zwolniona, tak jak poręczyciel jest
wolny, gdy weksel jest spłacony.
ZWOLNIENIE TEJ ZASŁUGI
Nasz Pan Jezus staje się gwarantem, żyrantem i
przypisuje Swoją zasługę wszystkim, którzy poświęcą się Bogu. To obejmuje nie
tylko Maluczkie Stadko, ale także Wielkie Grono, które będzie częściowo wierne,
które potrzebuje tego przypisania, aby wypełnić ich przymierze. Obejmuje ono jeszcze
tych, którzy później staną się umyślnie niewiernymi i pójdą na wtórą śmierć.
Gdy wszystkie te rzeczy będą dokonane, zasługa Chrystusa zostanie w zupełności
zwolniona i będzie w pełni zastosowana na zapieczętowanie nowego Przymierza,
którego Pośrednikiem jest Chrystus. Wtedy Jego królestwo będzie pośredniczącym
rządem, ku błogosławieniu i podnoszeniu świata.
Została uczyniona propozycja naśladowcom Chrystusa, aby
złożyli swe ludzkie życie w ofierze, tak jak uczynił to Jezus - w jakikolwiek
sposób wskaże im opatrzność Boża. Jednakże ci, którzy w taki sposób poświęcają
się Bogu, są członkami grzesznego rodu Adama. Bóg właściwie nie chce mieć nic
do czynienia z takimi pokutującymi grzesznikami. On mówi: Wasze życie jest już
pod potępieniem i trzy czwarte już minęło. W żadnym razie nie możecie dać więcej niż
ćwierć ofiary, która jest koniecznie wymagana. Mimo to plan Boży przewidział,
że Jezus może stać się poręczycielem tych, którzy chcą stać się Jego
naśladowcami w ofierze. Na Jego rachunek, ich ofiary są przyjęte jako część Jego ofiary, aby mogli mieć także udział w Jego chwale.
FILOZOFIA USPRAWIEDLIWIENIA Z WIARY
Filozofia tkwiąca w tej sprawie jest następująca:
Jezus ma już w rękach Ojca Niebieskiego, czyli w rękach sprawiedliwości,
zasłużony kredyt o wartości Jego ludzkiego życia, które złożył ofiarniczo w
posłuszeństwie Boskiej woli. Ta ofiara, wystarczająca dla Adama i każdego
członka jego rodziny, czeka w rękach Bożych, aby była zastosowana w słusznym
czasie - w czasie naznaczonym do rozpoczęcia się tysiącletniego panowania
Chrystusa, w celu błogosławienia, podnoszenia i naprawienia świata. Pewna część
tego błogosławieństwa, czyli zasługi Chrystusowej będzie przyznana każdemu
członkowi Adamowego rodu w Restytucji. Dlatego pewna część będzie w słusznym
czasie zastosowana do tych z dzieci Adamowych, którzy teraz, porzuciwszy
grzech, stali się członkami Chrystusa, przez poświęcenie się na śmierć.
Jako Orędownik tych, którzy chcą stać się Jego
naśladowcami, Jezus przystosowuje, czyli przypisuje im zasługę, która znajduje
się u Boga, jako Jego kredyt. To przypisanie jest odpowiednikiem
błogosławieństw restytucji, które mogliby otrzymać w Tysiącleciu. Ta przypisana
zasługa, równa ich niedoskonałości, jest więc tym, co usprawiedliwia ich od wszystkich
grzechów, od wszelkiego potępienia. Tym sposobem usprawiedliwieni z wiary są
przyjęci przez Boga, a ich ofiary przyjęte są jako część ofiary ich
Odkupiciela.
Gdy cała zasługa Chrystusowa w taki sposób
przypisywana różnym osobom, które poświęciły się w Wieku Ewangelii, będzie
zwolniona, wtenczas cała zasługa Jego ofiary będzie dostępna dla rzeczywistej
restytucji Adama i jego potomstwa. Część zasługi przypisana każdemu
poszczególnemu naśladowcy Chrystusa, jest zwalniana wtedy, gdy taki naśladowca
umiera, ponieważ przypisanie to było jedynie po to, aby umożliwić, by ofiara ta
była przyjemna Bogu. Ofiarujący najpierw wyrzekł się ziemskich nadziei i
perspektyw, czyli restytucyjnych przywilejów zabezpieczonych dla wszystkich
przez Jezusa. Tyle on ofiarował natychmiast w chwili jego poświęcenia i pozbył
się tego. Jednakże jego poświęcenie obejmuje wszystko to, co pozostało z jego
talentów, praw, żywotności i siły, nawet aż do śmierci. To poręczenie
Odkupiciela za Kościół ciąży jako embargo na okup, które musi być spłacone
sprawiedliwości w całości, aby zapewnić człowiekowi przywileje restytucji.
ILUSTRACJA PRZYPISANIA ZASŁUGI
Dla lepszego zrozumienia tej sprawy podamy ilustrację.
Przypuśćmy, że A złożył w banku milion dolarów depozytu przeznaczonego na
pewien cel aby użyć go w pewnym określonym czasie. W międzyczasie ktoś z jego
przyjaciół potrzebuje pieniędzy lub kredytu. A mówi do bankiera: Ja nie chcę ruszyć
tego miliona dolarów, które tutaj zdeponowałem. Ale ponieważ pieniądze te są w
twoim posiadaniu, jestem pewien, że z przyjemnością udzielisz kredytu mojemu
przyjacielowi, gdy ja podpiszę ich weksle. Bankier naturalnie powie tak.
Poręczone weksle byłyby zdyskontowane i A. byłby odpowiedzialny za całą sumę
tych weksli, gdyby nie były spłacone w wyznaczonym czasie. Wtedy na jego depozycie
o wartości miliona dolarów nałożona by była blokada do czasu spłacenia weksli.
Lecz gdy weksle zostałyby spłacone ten depozyt byłyby wolny od wszelkiego
zobowiązania tak jakby tych weksli wcale nie było i jakby depozyt A nie był
nigdy nikomu przypisany.
Podobnie rzecz się ma z nami – uczniami Chrystusowymi.
Jezus jest poręczycielem naszych weksli. On ręczy za nas, że wypełnimy nasze
zobowiązanie, że złożymy nasze życie. Dokąd nasze życie nie zostanie złożone,
to przypisanie stanowi embargo na zasłudze Chrystusowej, która jest
zarezerwowana, aby w słusznym czasie była zastosowana za świat. Ale gdy umieramy,
przypisana zasługa Chrystusowa kończy się, ponieważ jego umowa jest wypełniona.
W przypadku tych, którzy nie składają swego życia dobrowolnie, zgodnie z
przymierzem, Jezus jako ich poręczyciel, pomimo wszystko dopilnuje, aby ich
życie było złożone. Niektórzy z takich w Czasie Ucisku przejdą przez wielką
udrękę i ich śmierć przyniesie im również pewną dozę błogosławieństwa, inni zaś
umrą wtórą śmiercią.
Straż 1934 str. 99,100. W.T. R-5660 a – 1915 r.